13-01-2013, 11:13 AM
hannover_dk Skrev:Da jeg var ansat ved urmager Sct. Mathias Ure og Guyld i Århus gangede vi indkøbsprisen på reservedele med 2,8 til 3,0. Jeg kunne forestille mig at Rolex gangede med 4 eller 5, fordi det er næsten et halvt monopol med deres indelukkede beskyttelse af reservedele og hvem, der kan skaffe dem spritnye hjem.Stenstrup Skrev:Korrekt. Klingehjul mener jeg ligge på 400 - 800 kr. Kender ikke til de andre dele. .Uden at kende priser - lylder det totalt tosset at klinKehjul skulle koste 4-800 kr. helt i skoven må det være som reel reservedelspris hvis ikke fabrikken vil tjene voldsomt???
VH
Nicholas
vh
Jeg har dog på fornemmelsen at med disse servicepriser, vil man altid kunne få reservedele hjem, for jeg fornemmer lidt at det bliver sådan i fremtiden at hvis en del ikke produceres mere, og en kundes ur mangler den del, så bliver den bare fremstillet. Præcis ligesom PP fabrikken gør det. Det vil ihvertefald give mening med de superhøje servicepriser. Det bliver spændede at se hvornår andre AD ud over Klarlund følger trop med denne nye servicepolitik.
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)