10-01-2013, 06:20 PM
magn1370 Skrev:...kunne derfor godt tænke mig noget nyt, indenfor prisklassen 0-2.250 kr..
Hvilken stilart er du ude efter, lænke eller rem, farve. Mere præcistion tak!
magn1370 Skrev:dog afhænger det selvfølgelig også af hvilken Quartz krystal der sidder iDet er stort set den samme i alle kvartsure, lige meget pris.
magn1370 Skrev:Jeg har kigget en del på ure med et ETA 2824 urværk i - pga. kvaliteten... dog kan jeg godt lide et godt finish, eller noget at kigge på ved ure, og syntes at pga. der er lagt så meget vægt på selve urværket, tager det noget af finishen væk NÅR vi er i den priklasse jeg har."Lagt så meget vægt på urværket" hvad mener du helt præcist med det? Alstå ETA værker kommer jo i 100 udgaver og finishes. Alt fra et total standart, low grade, og så op til et rhodium belagt IWC værk med 5% af de orgrinale dele tilbabage.
magn1370 Skrev:Dog har de fleste Zeppelin ure Ronda urværker, som jeg ikke rigtig ved meget om OG det er quartz.Uinteressesante, for dyre og for lav kvalitet.
magn1370 Skrev:Ingersoll bruger kinesiske urværker som Seagull ST19 og noget der ligner Shanghai B urværker.. Det er nogle meget udbredte urværker, da Ingersoll selvfølgelig sælges mange steder... MEN, hvad kvaliteten angår ved jeg ikke meget.Dont! deres kvalitets kontrol er helt i skoven. Derudover er mange af deres værker dårlige Patek kopier. Du kan ikke få det serviceret. altså et brug og smid ud ur.
magn1370 Skrev:Hvad kan i foreslåDet kommer jo rigtig meget an på hvad du er til, men jeg ville kigge brugt efter mærker som: Seikos prospex dykkere, Tissot, Citizen, Casio g-shock, micro mæker som Helson(ikke særlig god finish på kasser oa, men meget ur for pengene.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)