09-01-2013, 09:27 AM
Citat:Skal der bruges stumper kommer du ikke uden om de autoriserede værksteder, stumperne der er ofte billigere end hvis et uautoriseret værksted skal finde stumperne, og så er det som regel på lager ved den autoriserede hvor andre ofte skal bruger uger for at få en stump hjem.
Så er vi flere fhv. piloter her, Bjarne
Det, du skriver ang. autoriserede contra uautoriserede værksteder og tid / penge ang. reservedeler holder ikke helt.
Det gør den hvis du har et forholdsvis nyt ur og bruger Povl Klarlund i Kbh eller Knud Pedersen i Aarhus (som byen hedder i dag...
Jeg har været flere gange i situation med en vintageur, hvor en Rolex AD melder lige ud at stumpen er bestilt fra fabrikken og den kommer hjem - hvis de har den - den 28. i næste måned...
Rolex sender ikke stumper løbende, de kommer sammen med nye ure, brochurer og hvad har vi - hver måned eller hver anden måned.
En uautoriseret værksted som bruger - for eksempel - CousinsUK, har stumpen hjemme i 2 - 3 dag og altid billigere end hos en AD.
Og hvis urmageren er kendt for ikke at være savannens hurtigste gazelle, kan du lave en aftale med ham og spørge, hvilke stumper der skal bruges og så bestille dem selv hjem.
Sidst jeg brugte Cousins i UK, bestilte og betalte jeg med plastik på søndag aften og modtog den lille brun boblekuvert på tirsdag.
Kan næppe gå hurtigere eller billigere hos en AD.
Og - det samme ang. andre urmærker som ikke sælger stumper ud af huset i DK.
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)