Som Fugl Føniks - Selvgjort er velgjort... - FINITO..!
Så kom skruen atter en smule i vandet.
Desværre er jeg ikke kommet videre med elektronikken, da jeg venter på nogle spændingsregulatorer.

Til gengæld er jeg kommet lidt videre med kassen og imho tegner det rigtig godt.

İmage
Til sekundviseren er jeg er ikke super tilfreds med nogle af de købevisere jeg kunne finde, for tykke og forkerte, så den må laves selv.
Heldigvis er en af propperne i messing, så den kunne der loddes på.

İmage
Nogle træstykker af en passende liste er tilpasset så aluminiumspladen og propper kan monteres. Det er paskram med max 1/10 mm at give af.

İmage
Viserne er malet "signal-sort". Som det ses er stilen på sekundviseren forsøgt ramt så originalt som det nu er muligt med en rektangulær modvægt. Kan se sekundviseren måske lige skal have en tur mere.

İmage
Lige for at vise aluminiumsplade monteret og de nye trykknapper. Den ene til quad-speed, den anden til stop - næsten som på Seiko's.

İmage
Propperne har fået et andet look. Jeg forsøgte at ramme det look der hedder "patineret lakeret messing". Om det lykkedes vil jeg lade læseren om at bestemme Icon_e_wink Jeg kunne måske nok have brugt en "guld" der var mindre rød i tonen. OK, ikke at den er direkte rødlig, men man kan få guld der er mere skrig-gule.
Men jeg synes nu faktisk de er flotte uanset. De er meget svære at fotografere.

İmage
Så kom der glas i. Det satte bare prikken over i'et! Nu virker det hele mere fladt og tyndt.
Det må jeg sige, et stykke glas det er bare den helt rigtige løsning! (og jo også hvad der har været originalt) Og prisen... Jeg var næsten flov over så billigt det viste sig at være! Den stakkels glarmester har næsten brugt alle pengene i løn til bare at skrive regningen på glasset, så vildt billigt var det. Og jeg slap for at købe en helt plade dyr plexiglas da jeg ikke havde noget klart på lager. Det er sådan nogle gange så er ens første indskydelse at det laver man i plexiglas, men kan godt se at det gør man ikke en anden gang et stykke rigtigt glas kan bruges med de priser et skåret stykke koster.

To be continued...
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Som Fugl Føniks - Selvgjort er velgjort... - af McAllan - 06-01-2013, 08:31 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)