01-01-2013, 07:27 PM
Perrelet var jo i sin tid en uhyre anerkendt urmager og fabrik - var ude med det første automatiske lommeur og lavede fine ting, jeg har selv en vintage perrelet. De lukkede under "kvartskrisen" og forsvandt. Navnet blev opkøbt af folk der ville i branchen. Nuværende Perrelet har intet med det oprindelige at gøre. De hører nu under Festina og selve navnet er bare snyltning på noget der var fint en gang.
Der er ganske sjove, har bl.a. urene med dobbelt rotor (den drejer med på forsiden som en slags turbine) men det meste (også den med turbinen) baseret på ETA 2892 - De har også lidt inhouse så vidt jeg ved, men highend ville jeg meget langt fra kalde dem. Jeg synes faktisk ind imellem man betaler ganske meget for deres ure i forhold til indhold -
vh
Der er ganske sjove, har bl.a. urene med dobbelt rotor (den drejer med på forsiden som en slags turbine) men det meste (også den med turbinen) baseret på ETA 2892 - De har også lidt inhouse så vidt jeg ved, men highend ville jeg meget langt fra kalde dem. Jeg synes faktisk ind imellem man betaler ganske meget for deres ure i forhold til indhold -
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)