01-01-2013, 05:50 PM
Det er jo ca 13% og for meget, men jo ikke helt tosset. Du må regne med at mange urmagere vil sige rens og smør, og de vil ha ret hvis du skal gå med det fast som dit daglige ur. Er det et lejlighedsur, så tror jeg sagtens til det kan justeres ned til en fejl på 5-6% eller en 3-4 sek i minuttet - hvilket vel er flot. Du kan jo fortælle urmageren om det er en daglig beater eller om det er et lejlighedsur, og han kan jo måle på det og sige om det absolut skal renses, eller bare har lidt på justeringen - justeringen vil godt kunne indeholde det normalt, men det vil jo afhænge af hvor den står i udgangslejet, er den i forvejen helt ovre på retarde/slow - så er der jo ikke meget at gøre, men ellers så, hvis det var mig, tog jeg bagpladen af, så rent visuelt hvordan den svinger i balancen, og flyttede lidt på justeringen, som på 286 jo er let at rykke lidt på, bare lad være med at gå uden for A og R i de to yderpunkter og ryk ganske lidt af gangen hen mod R og lad det gå et par dage, og så et lille nyk mere hvis det stadigt løber
vh
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)