27-12-2012, 12:55 PM
Jeg har fået en utrolig god behandling hos "Urmageriet" v. Claus. Jeg er sikker på at han har ret i at skive og kasse ikke passer sammen. Alle billeder fra internettet med netop 145.006 er med "Seamaster" urskive.
Jeg har fået en vurdering fra Claus på ca. 3 K for uret i den nuværende tilstand, det er vel ikke helt i skoven ??
Claus har vurderet en istandsættelse til 4500,- Er det hvad jeg kan forvente eller er det for højt ?
Jeg har søgt højt og lavt efter en "Seamaster" skive til uret og det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre... Spørgsmålet er om en istandsættelse af uret er det samme som at kaste gode penge efter dårlige ?
Tak for jeres svar "so far" .
// Jan
Jeg har fået en vurdering fra Claus på ca. 3 K for uret i den nuværende tilstand, det er vel ikke helt i skoven ??
Claus har vurderet en istandsættelse til 4500,- Er det hvad jeg kan forvente eller er det for højt ?
Jeg har søgt højt og lavt efter en "Seamaster" skive til uret og det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre... Spørgsmålet er om en istandsættelse af uret er det samme som at kaste gode penge efter dårlige ?
Tak for jeres svar "so far" .
// Jan
Bjarne Skrev:Jeg sendte billeder af uret til "Uhrmageriet.dk" og fik hurtigt svar fra Claus Damkjer. Jeg har købt et "Seamaster" model 145.006 med en "Speedmaster" urskive. Claus kalder sådan et ur for et "Frankenstein" ur og det giver sig selv at værdien er lav pga. de "sammenbragte design". Urværket og kassen skulle dog passe sammen.
Hmmm. Troede Uhrmageriet var mere prof.![]()
I en periode brugte Omega at lave den konstellation som jeg bl.a. selv har haft et par stykker af, hvor skiven er en speedmaster og bagkassen fortalte at det var en Seamaster, så jeg tror godt du kan regne med at alt er originalt, ikke mindst når uret kommer fra en gammel urmager.
Uret er så vidt jeg husker fra midt 60erne, og en handelspris herpå ligger vel på 10-12.000 dkr for dit eksemplar da det åbenbart er uden rem / lænke og samtidigt mangler service, men et godt eksemplar i original stand koster idag + 15,000 dkr.
Hvis du vælger at få lavet service er der flere gode urmagere at vælge imellem, men da jeg ikke ved hvor du kommer fra i landet er det svært at anbefale en specifikt, men det kan du jo altid skrive efterfølgende hvis det bliver aktuelt.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)