Og lige når man ikke tror at det kan blive bedre
Jeg har også på fornemmelse at Seiko ved hvad de gør - og heldigvis skal ikke alle ure skæres over samme mode eller læst. Jeg kan sagtens se problematiken i, at de er lidt tidsløse og MÅSKE kommer de en dag med en serie til de yngre - for det er vel et publikum, som de i vesten kan ha svært ved at få tag i, men omvendt, de har sikkert ikke som det er her og nu, kapacitet til så meget mere, hvilket vel ses af, at ganske mange high end Seiko modeller slet ikke sælges i f.eks. Danmark.
Jeg tror deres politik er langsom og steady vækst fra et meget højt niveau - sikring af at man ikke svinger mellem peak og low fra år til år men kan ha en fast stab inde.

Hvad navnet angår, ser jeg også problemet - deres mange "low line" ure trækker navnet ned, og det er ikke let at sælge et hundedyrt Seiko til en velhavende i konkurrence med Patek og AP. Jeg tror årsagen til de ikke kører helt selvstændingt ekstra navn uden nogen synlig tilknyting til Seiko ligger i samme som ovenfor - de er tilfredse med deres vækst OG de er stolte nok af Seiko som det er, og er der så snobber der ikke vil købe dem, fordi den ældre komis hos købmanden i flækken, i 40 år har haft sådan et Seikour på flexirem på armen, ja så er det mere snobbens problem end Seikos - så længe de præsterer en % vækst som de gør.

Jeg gentager (som altid Icon_redface ) - Jeg tror det er ret velovervejet fra Seiko og tilføjer - hold da op et kvartsur - DET lyder godt.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Og lige når man ikke tror at det kan blive bedre - af hannover_dk - 22-12-2012, 12:36 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)