18-12-2012, 03:11 PM
hannover_dk Skrev:Flot indlæg navnebror - ja the times they are a changing - (hvad laver det A dog der?)
Og mobiltelefoner. Ja jeg jeg fik min første i bilen i ca 1989 - den sad i bagagerummet hvad den store del angik..
Du kom også til at nævne pibe.
vh
Det lille a er vist Dylans kunstneriske frihed for at gøre teksten sangbar. Det passer ikke rigtigt til melodien uden.
Nu bliver det rent OT nostalgi: Jeg fik min første biltelefon i 1977. Den var fra STORNO og kostede 22.000 kr. Det var rigtig mange penge dengang. Den var bestemt ikke mobil. Den sad fast i bilen, og man betjente den med opkald via Rigstelefonen på en geografisk bestemt opkaldskanal. For at kalde bilen skulle man helst fortælle den ofte sure operatør, hvor bilen formentlig kørte i landet. Man kunne modvilligt får lavet opkald i to geografiske områder, hvis man var heldig.
Piber! Ja, de fineste var dem fra England med den hvide prik. Dem kunne jeg kun drømme om. De hed Dunhill. De færreste ved vel i dag, at det oprindelig var et tobaksfirma. En straight grain fra Dunhill var drømmepiben.
Undskyld OT, jeg skal nok holde op nu.
JK

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)