13-12-2012, 10:32 PM
Tio Malo Skrev:Thi,Hi. Jeg ser det ikke. Det startede kort med Geodoc, som skrev om uret økonomi og uret kun fik en service på 44 år til ca. 2.500 kr mener jeg han skrev, og så lavede jeg også en opstilling som du har citeret fra. Jeg ser godt nok ikke hele det indlæg jeg lavde. Men kort sagt. En serviceudgift fra et ur fra 1968, er kun realiatisk hvis der ikke er gået meget med det i disse år. Jeg tænkte på et ur, der måske kun står stille 1 - 2 uger om året, og så skal der sørme lægges mange serviceudgifter oveni for at få urets reelle økonomi og urets salgsværdi.Citat:Men ok, så sparer man måske 2.000 - 4.000 kr og har, hvis man er heldig fået nogle nye dele i uret. Men jeg er nok en af dem, der elsker nolge få højkavlitetsure (3 stk), og så er villig til at ofte de 2.000 - 4.000 kr. mere for at spare bøvlet med at lede efter stumper
Nu skrev jeg mest om vintage Rolex og specielt de kalibrer, en AD ikke mere kan anskaffe stumper for.
Monopolen er brudt af nethandelen og i dag har man en mulighed for at få reservedele hurtigt og smertefri uden at være tvungen til at bruge den meget dyrt service, Ad´en tvinger dig at bruge (kvaliteten følger slet ikke altid prisen !).
Jeg ved, at der findes brands, som kun skal skrues af specieluddannede personale, men Rolex´ simple og robust "Land Rover motor" tilhører ikke til denne kategori.
John
Citat:PS. Kan stadig ikke finde det første indlæg jeg lavede
Den næstesidste indlæg på side 1...
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)