06-12-2012, 05:23 PM
hannover_dk Skrev:Den eneste pris jeg er i tvivl om er glassets pris. Hanover skrev 2.000. Mit gæt ville have været 1.000 kr. Serviceprisen ved de nævnte forhandlere er korrekt nok. Men der kommer også nye dele i, hvis muligt. Og 1 års garenti. 2 år på Rolex.Baun Skrev:Glas til 2000 - jeg troede at 200 kr passer bedre??Ja der er noget helt galt med de servicepriser stenstup nævner. Den pris jeg gav står til troende og er mere end jeg giver, men blev givet for at vise hvad jeg tror de fleste kan få den serviceret for
vh baun
Fuld service - forudsat uret "bare" skal skilles, smøres og samles - inkl. indlæg til krans, nyt glas og god læderrem - let pudsning - 4 - max 5.000 kr
Og jeg ville få en bedre pris enda
Dele kan være problem til 321, men så er det heller ikke være. De større vintage urmagere opbygger stille og roligt et lager fra kanibalisrede værker, og har forbløffende mange dele.
Jeg er ikke i tvivl om, at hvis Klarlund skulle tage den, så holdt 7.000 næppe, og man ville nok føle sig lidt underlig i butikken med "vraget"
vh
Sådanne værker kan måske en urmager som eksemplevis urmagerriet ordne med nogle brugte gode dele i og så kunne jeg forestille mig en bessparelse på op til ca. 1.500 kr på service. Uanset hvad synes jeg at det kunne være sjovt at finde ud af hvem købte uret og hvad kostede service, men det sker nok aldrig.
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)