Batteriskifte og tryktest på en" Pingo" ...
Jeg kender godt de her historier om at batteriskiftet for Pingo kan kun foretages af et autoriseret Citizen værksted.
Jeg trodde selv at det var pga. de microkontakter i værket som man i flg. historien brugte for at nulstille værket efter batteriskiftet.
Men uret kan trykprøves & batterierne kan skiftes hos en almindelig dygtig prof urmager.
Efter at Peter Halse i Horsens skiftede batterierne & tryktestede min Pingo her på foråret og efter at klokken har været et - par gange under vandet siden med fuld fungerende dybtemåler & -alarm, har jeg spekuleret lidt, hvorvidt de advarsler om "absolut kun AD batteriskifte" er baseret på almen forsigtighed (Pingo er toolwatch, hvis nogen) eller for at Citizen mæler sin egen kage økonomisk ved advarsler; der er jo stor prisforskel mellem den autoriseret og uautoriseret batteriskifte & trykprøve.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Batteriskifte og tryktest på en" Pingo" ... - af TioMalo - 26-11-2012, 09:45 PM
Re: Batteriskifte og tryktest på en" Pingo" ... - af runzuk - 05-12-2012, 12:21 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)