25-11-2012, 01:42 AM
Churchill Skrev:Jeg kan fornemme, at det virker lettere provokerende på flere af jer, at jeg vægter investeringskriteriet tungt![]()
Dette kan jeg godt forstå, da jeg fornemmer de fleste af jer er virkelige entusiaster der elsker jeres ure, hvilket jeg har stor respekt for.
Min tilgang er nok noget anderledes da jeg i forvejen investerer i både aktier og råvarer.
Jeg har i lang tid været fascineret af ure uden dog at gøre noget videre ved dette.
Men da jeg så Kristian Haagen på DR blev jeg fanget og kunne fornemme den fantastiske verden jeg tror gemmer sig her.
Men min primære tilgang vil stadig, som udgangspunkt være, at uret ikke "bare" skal være en hobby, men også noget der kan tjene som hedging i usikre tider og dermed supplement til aktier etc.
Jeg tror ikke på at det er let at forudsige hvad der vil være en fornuftig investering på 10 års sigt. Det er desværre alt for afh. af moden - også moden indenfor ursamlere. Pt. er store sportsure det der er efterspurgt og det er det muligvis også om 10 år, men der kan jo også komme et skift så det er andre ure der bliver efterspurgte.
Under alle omstændigheder kan jeg vist sige med ret stor sikkerhed at den væsentligste del af gevinsten for mange ursamlere ligger i at vide så meget om urene at man kan købe ind til meget fine priser. Disse samlere kan så senere sælge uret med en præcis beskrivelse af hvad det er og med garanti for 100% originalitet og blåstemplet af sælgerens gode navn og rygte samt gode billeder af uret i fin stand. Pengene tjenes med andre ord ikke ved at investere, men ved at handle.
Provokeret er jeg slet ikke blot tror jeg det er lidt naivt at tro man uden stor viden lige kan købe et ur som også er en god investering.
Et Rolex Daytone til en god pris tror jeg dog kunne være et godt bud på det du er ude efter, men jeg ville aldrig selv betragte urene som en god investering - bare håbe på at samlingen viser sig at være nogenlunde værdifast.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)