24-11-2012, 11:17 PM
JK Skrev:Det er 100% klart - du skal da ikke købe et rolex du tilmed finder kedeligt, for at undgå at have tabt måske 15.000 kr om 10 år. Tag nu og køb det ur du vil ha - Iøvrigt er Omega PO også ganske værdifast - og masser af brugte ure, som har taget kantstensafskrivningen har jo heller ikke en masse at tabe. Køb i god stand og helst med alle papirer- men køb for himlens skyld det du kan lideChurchill Skrev:Det tyder på, at jeg må overbevise mig selv om Rolex-vejen så, selvom jeg umiddelbart synes de er lidt kedelige.Det er efter min mening ikke den vej, du skal gå. Du skal fjerne kravet om, at uret skal holde sin oprindelige værdi efter 10 år. Til hvilke andre forbrugsgoder stiller du det krav? Ure skal efter min bedste mening generelt betragtes som forbrugsvarer, som det koster noget at bruge. Det er rigtigt, at man kan tjene penge på at købe og senere sælge "det rigtige ur". Hvis man som ny ur-interesseret fokuserer for meget på det, kommer man efter min opfattelse skævt i gang med denne hobby.
Mit råd er altså: Køb et ur du kan lide at gå med og glæde dig over hver dag. Det er langt vigtigere end brugtprisen om en halv snes år.
Go' fornøjelse.
JK
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)