Omega Ranchero white dial broad arrows
Loncar Skrev:jeg betvivler på ingen måde ægtheden, for at lige at slå det fast. Og billedet snyder øjensynligt, som I siger der er patina.

Men hvordan kan I se at min er redialed? Bortset fra at I ved det fordi jeg har fortalt det? Vi ser jo tit at folk spørg til et ur, hvorefter folk svarer; fake, redialed og underbygfger med; skrift, farve, placering af markører, visere, logo krone og hvad vej jeg. der er nok at tage af.
Det er heller ikke let. Skiver med markeringer der gennembryder skiven er lettest at afsløre, også fra bagsiden, hvor man kan se indicier/markeringer har været taget af
Ellers er det nok op til eksperter som kan vurdere meget små forskelle og sammenligne med stor viden om orignalen - for helt som at man kan efterligne dokmenter med underskift så det ser OK ud, kan man naturligvis lave redials som ligner og tillæges alt den patina look man vil
Selv stor malerkunst kan efterlignes så noget der ligner kendere falder i, så en urskive er så let som intet- hvis prisen er det værd. Man er ofte der, hvor man køber på tilid til sælger, som man ex her givet kan ha, i alle fald sådan, at han aldrig bevidst snyder, og nok har mere viden om skiverne end vi andre - men hvor man henter sikkerheden er da et godt spørgsmål?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Omega Ranchero white dial broad arrows - af TDN - 22-11-2012, 05:28 PM
Re: Omega Ranchero white dial broad arrows - af hannover_dk - 23-11-2012, 02:31 AM
Renoveret skive - af Camaro_phpbb3_import15730 - 24-11-2012, 01:56 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)