15-11-2012, 01:46 PM
Mads Gjødesen Skrev:Mig bekendt er 2892 en anelse "finere" end 2824,Enig - 2824 stammer i et udgangspunkt fra Eterna 1000, som i begyndelsen af tresserne blev forfintet til Eterna 3000 netop med det væsentligt tyndere værk - (og i begge fald bygget lidt videre af ETA(rna)) Netop det med tynde værker, var i tressernes automatikure et klart kvalitetstegn, og ja det er så det som gør 2892 velegnet til modulpåbyging i mange kronografer
/Mads
Det kan jo være den samme diskussion - hvad er finere, for 2824 og 2892 kan begge være COSC men forarbejdningen i de bedste elaboré COSC versioner af 2892 er "finere". Det er nok ikke det samme som, at de så går meget bedre, længere eller så meget andet - bare det vi så ofte holder af med horologi. Der er omvendt mange der sværger til 2824 holdbarhed og service venlighed -
Lidt som Patexs manuelle måske kan være "finere" end mange andre dyre - hvor finere heller ikke betyder "går vældigt meget bedre, længere og til lavere service omkostning) men - horologisk finere bygget og forarbejdet, og der er jeg enig i 2892 er i forhold til 2824
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)