14-11-2012, 11:05 PM
Frandsen Skrev:Kristian og jeg har altid ført en redaktionel linje, hvor vi ikke ville støtte op om ”hvor kan jeg få dette eller hint ur-mærke til gratis minus 10%”.Tak for super orientering. Det er jo ikke så godt, at branchen er udsat for et sådan pres, men det er ikke overraskende, for utroligt mange tråde på dette og andre fora, handler meget om, hvor totalt tosset man er hvis man ikke enten får xx% på nye ure, eller handler udenlandsk osv.
Vi har gerne ville støtte op om de detailhandlende i urbranchen og har der igennem tegnet bannerannoncer.
Urbranchen er åbenbart presset ”helt i bund”. Nu vil de ha’ det hele til ”gratis minus 10%” og det går naturligvis ikke. Når vi selv skal betale ”gildet” for at brugere gratis kan handle brugte ure, så er der ingen grund til at genere vores brugere med bannerreklamer.
Torben
Det presser naturligvis branchen. Butikker som Klarlund skal nok klare den, de har masser af udenlandkse kunder. Samme med de egentligt vintage butikker, som har service, reperation og ure der ikke bare er i almindelige kataloger og folk der på hobby basis lever af momsregistreret salg bør vel også ha en chance, men de bliver pressede - vil givet prøve at overleve ved hjælp af "dropshipping" fra udenlandske leverandører, for at undgå for meget lager, og vil generelt skulle overleve på kundernes pris accept - tough times for en del i vente frygter jeg.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)