14-11-2012, 05:32 PM
Loncar Skrev:jaja, men hvad skal den koste?Ohh kære ur-broder - Lad dig ikke klistre fast i hvad tingene har kostet.
jeg synes måske 8-10k er lige i overkanten.....
Gå frisk til stålet, og køb uret for 8,5K og gør en god handel.
Vi står i samme situation, som jeg har stået i med X33. Da jeg efter 3 års forløb osse gerne ville have en generation 1, kunne jeg glemme alt om prisniveauet ca 10K.
I den mellemliggende tid, havde ursamlere fået øje på x33, og efterspurgte det - med stigende priser til følge.
Før kunne jeg lade 10K springe, og få et nylignende eksemplar. Nu kan jeg erhverve et tydeligt brugt eksemplar for 14-15K.
Jeg tillader mig, at kalde dem useriøse ursamlere. Når uret er tilgængeligt, er de uinteresserede.
Når uret bliver sjældent, bliver de fuldstændigt kuldrede og "jopper" priserne op.
I min optik, fordi uret bliver sjældent - og ikke fordi det er et spændende og interessant ur.
Der er lavet 124.000 stk. kaliber 865 Chronostop, hvoraf (gæt) 40% er Seamasters. - Af ST 145.007 er der nok lavet 5 gange flere, end af ST 145.008.
Uret har alle forudsætninger for at useriøse ursamlere får mundvand. Nuuuuu er uret endelig ved at blive sjældent, og er det så ikke et herligt ur.
Det er naturligvis noget vrøvl. Det har altid været et herligt og attraktivt ur.
Jeg følger auktionen med stor interesse.
Med venlig hilsen - Torben Holm

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)