Gæt en model og hjælp med at bestemme om det er ægte?
qasq Skrev:Hej alle.
Jeg har fornyligt købt dette ur på auktion og er meget nysgerrig efter at finde ud af hvad modellen hedder og om det er et ægte Omega ur.
Uret skal trækkes op og holder ca. 48 timer og går præcist.
På bagsiden af uret er der ridset et seks cifret nummer i bagpladen – mon dette er serienumret?
Nummeret bagpå er en urmagers service nummer, og er altså ikke serienummeret.
Serienummeret står indeni uret på værket, og typen står på urkassens bagside.
Med disse oplysninger, evt. et skarpt foto, ville det have været en smal sag, at efterforske uret.
...... meeen så var der jo ikke blevet noget detektiv arbejde ud af det (du er vist en værre en Mette), og velkommen på forum Icon_e_biggrin

qasq Skrev:Er der nogle klassiske ting jeg kan kigge efter på min jagt for at finde ud af om det er ægte?
De klassiske ting står indeni uret; men dem måtte vi jo ikke få at se Icon_e_wink

qasq Skrev:Håber I vil syntes det kunne være sjovt at hjælpe mig med lidt detektivarbejde.
Mange hilsner
Mette
Vi er vilde med detektivarbejde Icon_mrgreen Det (ikke særligt varme) spor, har ført mig til: denne model, fundet hos Poshtime.co.uk.

İmage
DESCRIPTION: Tiny Ladies Omega ref. MD511.184 circa 1964 Gold plated 20micron case with stainless steel back.
Clean silver dial with black stick hands.
The movement is calibre 484 manual wind.

İmage
Sådan ser uret ud indeni.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Gæt en model og hjælp med at bestemme om det er ægte? - af Geodoc - 12-11-2012, 02:57 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)