Hvad sker der for Panerai - PAM318!!
Stenstrup Skrev:Dekorering som du siger betyder intet for værkets livstidskvalitet, men når vi kikker på billederne kan man måske godt blive skuffet over at betale 25.000 - 33.000 for et ur, med sådan et værk som vi er blevet præsenteret for, og jeg afventer svar fra Panerai om historien bag værket i de få 318 moddeler, der er snakke om.

Jeg er enig så langt, at hvis det er en serie på 150 ure, der skiller sig ud ved at værket har en væsentligt ringere finish, end resten af en større serie, så vil man berettiget kunne blive skuffet, hvis man tager bagkassen af i den forventning at finde et dekoreret og topfinisheret urværk.

Men Pam 318 var en "boutique édition", der blev lavet i 300 eksemplarer kaldet "Luminor Marina Logo Brooklyn Bridge" og hvis primære "feature" var at bagkassen var graveret med et billede af Brooklyn Bridge. Der blev i øvrigt lavet adskillige forskellige lignende serier med hhv. Frihedsstatuen og motiver fra Los Angeles osv. på bagkassen.

Man må formode, at den egentlige årsag til at nogen købte disse ure var denne egenskab - og medmindre Panerai i sin markedsføring (hvad jeg ikke er klar over) havde givet folk en forventning om, at også værket var dekoreret eller særligt finisheret, så vil man vanskeligt kunne klage over at dette ikke var tilfældet. Naturligvis under den forudsætning, at den mekaniske kvalitet og præcision af værket var i orden.

Nøglespørgsmålet her, må i mine øjne være, hvem det egentlig er, der har skabt forventningen om en bestemt finish på værket - er det Panerai eller ......... ??

For nu ikke at blive misforstået, så kan jeg sådan set godt forstå skuffelsen - men på den baggrund at dømme et helt urmærke ude, synes jeg personligt er temmelig overdrevet !! Icon_rolleyes
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af peh - 11-11-2012, 05:02 AM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 01:41 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 07:54 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 08:17 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 08:32 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 12-11-2012, 07:57 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 12-11-2012, 08:44 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af Mtp - 13-11-2012, 09:15 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)