11-11-2012, 06:46 PM
Mads Gjødesen Skrev:Tag det roligt Baun!!! På dette forum betragter jeg et standard ETA 2824 som indgangsmodel for hvad JEG kan anbefale nogen at investere i. Bemærk jeg skrev ANBEFALE!!! Kina værker ligger pænt under dette niveau og ej heller noget der diskuteres herinde. Ergo må et ETA 2824 være bund/start niveauet for hvad vi vil kalde god schweizisk horologi. At ikke-ur-interesserede mennesker måske betragter det som svine dyre ure er en anden snak, men jeg retter mit udgangspunkt mod det deltagende segment herinde og IKKE den almene befolkning. Det er ur-forum og ikke mig-og-min-hest-forum det herThi,hi. Ja, sikke en diskution. For en god ordens skyld vil jeg godt nævne, for dem, der ikke skulle vide det, at der er 3 eller 4 kvalitesstandarder i ETA 2824 værker og nogle andre ETA værker ligeså. De fineste ETA 2824 værker er chronometere som Omega bruger/har brugt, men de billigte har Swatch vidst nok brugt, eller ihvertefald Tissot.![]()
Derfor har jeg sat bundniveauet så højt i min udtalelse som jeg gjorde og brugte betegnelsen slave-værk som spin-off af betegnelsen slave-whisky, der bruges om de billige whiskys som jeg iøvrigt gerne drikker (dog hver ting til sin tid), lige som jeg gerne bærer/anbefaler/handler med ETA 2824, 6497, ect. Jeg beklager mange gange at udtrykket stødte dig, men heldigvis har de fleste da tolket korrekt i det jeg skrev, og ikke set det arrogante i det.
/Mads
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)