Hvad sker der for Panerai - PAM318!!
Claus_K Skrev:Tilbage til min pointe omkring Porschen. En Porsche med en gammel bobbel-motor vil også få dig fra A til B. Hvis den var væsentlig billigere - og Porsche ville være sig selv bekendt - kunne der måske endda være et marked til den. Men at tage en fuldblods sportsvogn, og bare smide en gammel møgmotor i uden at gøre kunden opmærksom på det - og så sælge den til sædvanlig høj pris... det ville de ikke slippe godt af sted med... og det skal Panerai heller ikke.

Synes ikke helt sammenligningen holder - en Porsche med "boble motor" vil ikke kunne få dig fra 0-100 på 6 sekunder. Men pointen i artiklerne ovenfor og de øvrige posts er vel, at nok er finishen ikke på toppen, men kvaliteten af "mekanikken" er der ikke noget at pege fingre af !

Synes måske (hvis vi skal blive i "bil-metaforernes verden"), at sammenligningen mere er, at man måske har købt en Porsche, hvor motorrummet ikke er forkromet og poleret, men hvor den stadig kan køre lige op med andre lignende "køretøjer" Icon_e_wink

Jeg har selv en Pam 176 og nyder at kunne betragte værket gennem glasbagkassen - finishen er nydelig, selvom det jo altså også "bare" er et pyntet ETA værk. At PEH og andre ikke tæller finish ligeså højt, er deres sag. Og om du har købt dit sidste Pam på denne baggrund er din sag.

Og selvom jeg er enig i, at der er noget særligt over et ur med "in house" værk, så er der ikke nogen berettigelse i at rynke på næsen af ETA værker - de leverer varen og er nemme og billige at servicere. Det tæller også i min bog !

At det pågældende ur indeholder et ETA baseret værk uden blå skruer og uden særlig finish påvirker altså ikke kvaliteten af værket, hvis vigtigste funktion jo altså stadig er at drive uret og holde tiden !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af peh - 11-11-2012, 05:02 AM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 01:41 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 07:54 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 08:17 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 11-11-2012, 08:32 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 12-11-2012, 07:57 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af pbr - 12-11-2012, 08:44 PM
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - af Mtp - 13-11-2012, 09:15 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)