11-11-2012, 12:53 AM
feilersen Skrev:Ja, og det i 318 er ikke dekoreret, og så vidt jeg husker var der 150 af dem i den tilstand, men det har ikke været normen. De er åbentbart sluppet ud, sikkert med vilje, da det ikke betyder noget for urets kvalitet om skruerne er malet blå på den speicalle måde det foregår, og at der ikke er laserinskrift i værket. Men det er en sjusket beslutning synes jeg, og minder mig om Omegas dårlige kvalitestest af deres ure når værker er isat i uret. Panarai troede nok aldrig at nogen ville åbne og se urværket. Det må være svært umiddelbart at se om sådan et værk er ægte, men det ved man hurtigt når det er skilt af, hvilket er hurtigt med sådan et primittivt opbygget værk, som alligevel er meget stærk dels pga. dette, men også pga. de gode bevægelige dele, der er brugt.Stenstrup Skrev:Hej Frederik:)
Jeg har gennemkikket værket fra et "billig manualt optræk", Panarai, der blev skilt af, og finish er middel. Men når det er sagt bruger de meget gode dele til deres ure, og især COSC værkerne er af ypperste kvalitet i materialer og finish lidt bedre end middel.
Hvis du ser på et Rolexurværk, så er finish heller ikke andet end middel, men materialerne er af superhøj kvalitet. Så kort sagt. Vær ikke nervøs for at købe dit Panarai. Det er af en kvalitet, der holder de næste 50 år, og reservedelsgarantien er 15 - 20 år. Om værket er inhouse eller ej er i kvalitetsøjemed fuldstændigt ligegyldigt. Seiko har altid haft inhouseværker lige fra deres 600 kr. ure og til deres 40.000 kr ure, så det i sig selv er ikke et udtryk for kvalitet, men det er et udtryk for en fabrik, der er stor nok til at kunne lave sine egne værker, og stor nok til at købe det, der skal til for at lave sine egne værker. Det er prestigefyldt. Men mht. COSC er det ikke bare præcsionen, der er i højsædet. Der er også krav til at bruge de bedste dele inden for nogle dele af urværket, og derfor er en del Panarai temmelig dyre. Kort sagt. Køb dit panarai. Det er et dejligt ur![]()
VH
Nicholas
Tak for svar, men har du læst indholdet på de 2 sider jeg henviser til?
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)