Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy?
Mads Gjødesen Skrev:Mig bekendt producerer Omega kun ca. 700.000 ure årligt og ikke 1.5 mio. Men gør nu næppe den store forskel i denne debat. Ville også nappe et JLC frem for Omega, men dermed ikke sagt det ene ur er bedre end det andet. JLC er finere konstrueret og i flottere håndværksmæssig finish, men mine erfaringer siger at Omega er langt mere robust. Syntes desværre tit JLC driller, og så er det muligt de er testet i 1000 timer, men det ændrer jo ikke på det faktum at de lettere går i udu med kronografer der "sætter sig", knapper der falder af, værker der går helt skævt, osv. Her kommer man ikke uden om ETAs driftsikkerhed som Omega lukrer på. Er ikke enig i at JLC er Ferrari. Så langt fra endda. Er enig i at Omega er Skoda, hvis vi tager udgangspunkt i finere schweiziske ure. Vil nok mene JLC er på Mercedes niveau. Skal vi op i Ferrari-Bugatti klassen taler vi de vilde producenter med langt højere bundniveau end JLC.

/Mads

Jeg har ikke statistik på hvor mange JLC'er der typisk er behæftet med småfejl (eller større for den sagsskyld), men Mads G.'s kommentar tolker jeg som om de uanset test ikke er et mere sikkert køb hvad det angår.

Men Nicolai, har du personlig erfaring med JCL på dette område - eller tror du bare på at når de er testet i 1000 timer så kan der ikke være noget at komme efter?

FDM laver jo statistik på hvor mange fejl der er på diverse bilmærker og modeller indenfor det første år - og hvor ofte de har brug for vejhjælp osv. Hvis der findes statistik på samme vis på luksusurene vil den jo vise hvad der er op og ned i denne debat.

vh baun

Beskeder i denne tråd
Re: Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy? - af baun - 01-11-2012, 03:12 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)