Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy?
Det er naturligvis rigtigt at jeg fremfører samme synspunkt igen og igen om samme spørgsmål. Det ville da være mere mærkeligt hvis jeg skiftede standpunkt. Det er da vist det vi alle gør mere eller mindre.

Om mit synspunkt er farvet af at jeg her en passion for Omega? Ja det er det nok, men jeg mener stadig jeg forholder mig til fakta og argumenterer.

At indgangsmodellerne fra et fantastisk mærke som JLC er gode og fine ure er der ingen tvivl om, men I får det til at lyde som om de er på niveau med visse af samme mærkes ure til flere 100 tusinde. Der er som brandets værdi og respekten for dette er langt vigtigere end det aktuelle ur.

Her sammenlignes en af JLC's indgangsmodeller med en model fra Omega, som er i den fine ende for dette mærke og med det nye fine in house caliber 8500 og så mener jeg ikke forskellen på kvaliteten er særlig stor!

Og dog. Jeg tror Omegaen er mere robust, billigere i service og holder værdien bedre.

JLC er måske marginalt finere i værket - resten vurderer jeg til samme niveau.

JLC vinder også på at brandets respekt i urverdenen er højere og at mærket naturligvis står som betydelig finere horologi i urverdenen end Omega (Som mere står for value for money), så hvis det er vigtigt skal det naturligvis også vurderes.

Omega genkendes af langt flere - er mere main stream på godt og ondt. Det er en smags sag hvad man foretrækker.

Jeg læser gerne argumenter som handler om de konkrete ure. Måske kan jeg blive klogere, men argumenter som at JLC er et finere mærke med større respekt flytter ikke noget. Det er vi jo formentlig enige om. At vise fine gennemgange af værker som sidder i andre fine og langt dyrere ure flytter heller ikke meget. Vi er helt enige om at JLC laver ure i den helt fine ende med meget fine værker, men at det også betyder at indgangsmodellerne via disse slægtninge også er af horogisk topkvalitet, tror jeg ikke på. Hvis JLC kun lavede ure over 100 K ville det være noget andet.

Så argumenter?

vh Baun

Beskeder i denne tråd
Re: Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy? - af baun - 01-11-2012, 08:28 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)