31-10-2012, 02:00 PM
Mads Gjødesen Skrev:Er ikke enig i at JLC er Ferrari. Så langt fra endda. Er enig i at Omega er Skoda, hvis vi tager udgangspunkt i finere schweiziske ure. Vil nok mene JLC er på Mercedes niveau. Skal vi op i Ferrari-Bugatti klassen taler vi de vilde producenter med langt højere bundniveau end JLC.
/Mads
Jeg mener ikke sammenligningen Omega - Skoda holder - nærmest tværtimod.
Omega har en fantastisk historie for at lave rimelig høj kvalitet til krævende brugere. Der har været en svær periode, men man er på vej op gien.
Skoda har lavet crap i mange år og er først i nyere tid blevet kendt for at labe god stabil kvalitet.
I mit hovede har jeg altid sammenlignet Omega med VW - "folkevogn" - mange fine biler i rimelig høj kvalitet men uden at skulle betale for "høj prestige". I de dyrere modeller får man super lækre og velkørende biler til en fornuftig pris lidt over hvad Skoda, Seat oa. koster.
JLC vil jeg så undlade at sætte bilmærke på, dog synes jeg bestemt ikke Mercedes (Tysk super konservativt kvalitet) passer specielt godt. havde man et Fransk luksusmærke ville det nok passe bedre. Måske fortids sofistikerede "high end" Citroen kommer nærmest.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)