Told på Submariner købt for 3 år siden
Den almindelige forældesfrist for skat er 5 år - og træder i kraft med 1/3 af beløbet den 1/9, 1/10 og 1/11 5 år efter

Se så er der faktisk det interesante, at der er 2 undtagelser til denne forældelsesregel. Den ene er hvis det offentlige ikke har haft mulighed for at kende skyldners bopæl, og det andet - OG DET SOM NOK GÆLDER HER hedder, såfremt det offentlige har været i utilregnelig uvidenhed om skattekravet.
Jeg vil TRO det kom ind under dette, idet skat og told jo ikke har mulighed for at indkræve skatten før end de kender til gælden, så jeg tror IKKE der er forældelse, hvis man tages med noget som de mener er købt i udlandet, kravet opstår så når man opdages, og forældes derefter når der er gået 5 år. (hvis ikke skat i øvrigt tager skridt til at undgå forældelse, for det gør de næsten altid hvis der er mulighed for indkrævning, men det er jo en anden sag, og kræver igen at gælden er kendt)

Der er jo i øvrigt også told på et brugt ur, købt i udlandet - men jeg tror ikke de roder med en Omega Seamaster fra 1968 eller sågar en Speedy 145.012, så risikoen er KLART mindre
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Told på Submariner købt for 3 år siden - af hannover_dk - 30-10-2012, 04:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)