Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy?
willy Skrev:Titanium is not easily scatched , it is the layer that forms on Titanium watches that shows the marks . Titanium is found in many different grades on watches , and brands finish their watch cases in many different ways . You will have to research any watch you are intrested in . Ceramic watches are not entirely sratch proof even though brands tell you they are .
Titanium watches are very friendly to the skin and lighter than SS watches , but they have been a bit of a fashion blip . They do not seem to be so popular today , i think it is to do with the weight and finish of them . Not many of them look as good as the SS models.

Getting back to Omega v JLC . Omega is a mass produced watch without a lot of handwork , they make ca. 1.500.000 watches a year on production lines . JLC make 40-50.000 watches a year . Making these watches involves a lot of handwork and real watch makers . But do not take my word for it , research it yourself . My choice would always be the cheapest JLC rather than the most expensive Omega anyday . Willy

At der kun produceres 50.000 betyder bare at produktionsprisen er højere ikke nødvendigvis kvaliteten eller finishen er det - tværtimod. jeg tror at man skal op over 200 K for at få noget som er "håndlavet bedre" en masseproducerede ure... og så kan man måske begynde at tale om unikke produkter med "human toutch" og endda kunst i visse tilfælde, men ikke en JLC til 45 K - den hopper jeg ikke på.

Du kan få en fin og ok masseproduceret bil til 400 K - men skal den være håndlavet og lækker over alt - 4 mio. Uden jeg iøvrigt skal gøre mig klog på biler tror jeg dog ikke bilen bliver mere holdbar eller sikker at køre i, men oplevelsen er sikkert en anden. bare det at man ved det Icon_rolleyes Overhovedet at overveje at købe en håndlavet bil til kun lidt mere end en masseproduceret koster giver vist sig selv, ikke har nogen mening - men måske håndpoleret en enkelt gang for + 150 K - det kan man sikker godt få.

Nå jeg stopper debatten her Willy, Vi bliver vis aldrig bare på bølgelængde om dette her emne. Men forstår faktisk ikke at du nogen sinde har ejet Rolex, Omega og andre masseproduserede ure når du kan få "Top of the pop" for stort set samme pris. Det giver ikke mening - efter min mening Icon_e_wink

vh baun

Beskeder i denne tråd
Re: Omega PO Vs JLC Master Compressor - what to buy? - af baun - 30-10-2012, 03:42 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)