Told på Submariner købt for 3 år siden
#13
dks Skrev:Det Icon_exclaim med at bevise det er kun politiet der skal bevise noget er det told og skat er det dig der skal bevide at du har rat sådan der dansk lov Icon_e_sad
Både ja og nej - JA til at skat og moms kan lægge noget til grund og hvis ikke du kan modbevise det - så har skat og moms ret. De kan dog ikke gå imod, hvis du kan bevise det modsatte - ex har en kvittering på uret - eller at bilen skam aldrig har kørt om søndagen osv.

Det ligger i loven, f.eks også derfor, at bare det at ha rådighed over en firmabil privat eller telefon - udløser skat - man skal ikke rode med bevis, for skatten kommer på rådigheden

Samme med uret fra Dubai - Skat har jo ikke en chance for at bevise du har købt det i Dubai - så det er i mine øjne OK at det kan drage konlusioner, og kræve du beviser det modsatte - og kan du slet ikke det - så har de ret.
Og så alligevel ofte NEJ, for løfter du en sag til retten - og specielt op igennem systemet, ex til landsskatteretten - så er det dommere der skal afgøre om indicierne er stærke nok, og ikke bare en tolder eller skattemand, og her kan venner og bekendte også afhøres og give vidneudsagn.

Har man ikke beviser, kan det i alle fald være smart med billeder - og det kan det så i øvrigt i høj grad være for meget dyre ting man har i hjemmet. Fotografer dem sammen med noget kendt - gerne i skuffen som de ligger- det kan være guld værd til forsikringen, og tilmed til at hjælpe en selv med, hvad pokker der egentlig lå i den skuffe tyven tømte Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Told på Submariner købt for 3 år siden - af hannover_dk - 29-10-2012, 06:36 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)