Seamaster 200 – med nye visere
Her er lidt yderligere information om X-33, til supplement i tråden, ”Hvilket ur har du på i dag” – blot for ikke at ”hijacke” tråden.

İmage
Specifikationer

İmage
Her er de udvendige forskelle mellem gen. 1 & 2

İmage
Ryan Rooney om X-33’erne.

Generation 2 har kortere illumination (10 sekunders analog stop, hvor de første 8 sekunder er belyst)

Ryan Rooney beskriver den mekaniske svaghed ved generation 1’s krone, der kunne ”forsvinde” ind i uret.
På de første generation 1 kunne mission timer gå i overflow.
Omega var meget opmærksomme på, at rette disse mangler – så der er kun ringe sandsynlighed for at ”falde over” en mangelfuld gen. 1.

Uret er desværre gået noget op i pris. For 3 år siden anskaffede jeg mit eksemplar til en attraktiv (daværende) markedspris, en anelse under 10K.
I dag må man nok desværre indstille sig på 14K.

Uret er iøvrigt "drilagtigt" at trykprøve. Tryktest foregår ved vakum, og det kontrolleres at uret kan "holde" dette vakum, dvs. at der ikke siver luft ud af uret og ind i tryktesteren.
Bagsiden af X-33 består af højttaler membranen (godt beskyttet af bagkassen); men denne membran kan "hives ud" af vakumtesteren, der så fejlagtigt meddeler at testen ikke er bestået.

Indtil for nylig (primo 2012) var X-33 iøvrigt det eneste ur, hvor LCD displayet kunne aflæses med polaroid solbriller i alle vinkler.
Nu må X-33 dele denne egenskab med Spacemaster Z-33.

En E-Bay handler, der holder en metodisk høj kvalitet, og hvor jeg selv har handlet med stor tilfredshed er: sabashioyakiz1.
Han er lokaliseret i Japan, og har ofte X-33 til salg.

İmage
Når 1 Speedmaster X-33 slet ikke er nok Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Seamaster 200 – med nye visere - af Geodoc - 15-10-2012, 07:46 PM
Re: Seamaster 200 – med nye visere - Og lidt X-33 opdatering - af Geodoc - 18-10-2012, 04:31 AM
Re: Seamaster 200 – med nye visere - af Miwes - 18-10-2012, 10:17 AM
Re: Seamaster 200 – med nye visere - af jazzman - 19-10-2012, 12:23 AM
Re: Seamaster 200 – med nye visere - af Geodoc - 19-10-2012, 06:50 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)