05-10-2012, 02:39 PM
Baun Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Hvis man går meget op i servicepriser skal man bare holde sig fra de sjove mærkerLængere er den vist ikke!
/Mads
Jeg er så helt uenig. Forstår simpelthen ikke at kun meget dyre ure kan være sjove.
Der er ganske mange sjove mærker som man sagtens kan eje uden at pådrage sig dyre service omkostninger - faktisk synes jeg ikke at prisen har særlig meget at gøre med hvad der er sjovt. Men hver sin lyst, når man bare ikke generaliserer.
Og der er de ingen der er i tvivl om at du er skør, når det handler om ure Mads. Det mener jeg også jeg selv er - ikke for ingenting at vi kalder os selv for urtosser.
vh baun
Jeg beklager min manglende uddybelse af betegnelsen "sjove ure", men troede det lå indforstået i formuleringen når nu vi talte om et ur i den tungere komplikationsklasse med evighedskalender. Her burde jeg selvfølgelig have skrevet "high end manufakturer med komplikationer" for at undgå misforståelser. Jeg er enig i at et mærke kan være sjov på MANGE forskellige måder og prisen intet har med dette at gøre. For mig er det bare "sjovt" når uret har en af de lidt mere komplicerede funktioner som rattrapante, evighedskalender, tourbillon, minute repeater, ect., som virkelig kræver noget af manufakturet at udvikle og fremstille. Vil man have disse ure må man forvente servicepriser i dette leje uanset mærke.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)