Introduktion - og spørgsmål omkring et godt ur til kæresten
Kære alle.

En ultra kort introduktion – jeg har fulgt med på dette forum et stykke tid som ”passager”, men tænkte at det var på tide at melde kulør og komme med det første indlæg Icon_e_wink

Er forholdsvis ny hvad angår urinteressen, som reelt startede for et par år siden da jeg blev færdig med universitetsuddannelse, og som gave til mig selv købte mig et Omega Speedmaster 3750 (og hvor har/er jeg dog bare glad for den klokke Icon_cool ). Nu går tankerne så i retning om at udvide ”samlingen” med en pendant til Speedmasteren, hvor jeg pt er blevet lidt småforelsket i Panerai og til dels 312 modellen (men der er så sandelig også andre lækre modeller i tankerne).

Men den reelle baggrund for dette indlæg er nu nærmere at min dejlige kæreste snart har fødselsdag, og i den henseende overvejer jeg om det ikke er på tide at hun også får sig et ordentligit ur !? Hun har ikke helt den samme interesse i ure som undertegnet, men hun kan da absolut godt forstå min interesse........ Icon_e_wink

Derfor går jeg lidt i tanker om at give hende et ur, frem for det dagligdags Fossil hun render rundt med pt – men jeg kender ikke så meget til selve dameure og hvilke modeller der kunne være af interesse, eller er populære.

Mine første tanke er gået i retning af Omega da jeg selv har været glad for dette mærke, nærmere bestemt i retning af deres Seamaster Quartz model, og måske endda i 36mm versionen (28mm virker lidt for damet i mine ølne!?). Da kæresten ikke er decideret ur-nørd ville quartz nok være et godt sted at starte, plus det ligger på en rimelig pris til en ”ikke-ur-interesseret” person (12-14K) ............... har også tænkt lidt i Vintage retning, hvor det selvfølgelig kunne være cool men en klokke fra fødeåret, meeeeeen så snakker man nok også andre prisere......men som sagt jeg kender ikke så meget til markedet for dameure.

Mit spørgsmål er derfor om der eventuelt er andre muligheder som jeg overser – og hvis der skulle være nogle super forslag fra eksperterne her ville jeg sætte meget stor pris på dem Icon_e_smile

På forhånd tak,
Michael
Svar

Beskeder i denne tråd
Introduktion - og spørgsmål omkring et godt ur til kæresten - af Kongelunden - 16-09-2012, 02:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)