2500 Co-Axcial - låser værket ?
Tak Geodoc for den udførlige forklaring - det var det jeg var ude efter. Afklaring af for/imod der er værk problemer.

For det jeg mindes at have læst var netop at nogle mener 2500 er en design fejl, og andre at det er mere opblæst problem end de problemer de fleste værker har. Og at netop de fleste værker i mere eller mindre grad har nogle fejl pga. de kompromis der skal indgås.

Jeg har bare ikke kunne finde de artikler & forum tråde jeg læste dengang.
Jeg kan dog huske at Planet Ocean alle er 2500C og senere versioner (tror det er fra 2010 eller 2011) er 2500D versioner. Men der vist ingen tvivl om at 2500 har tilhængere og modstandere - og så tvivlere som mig der ikke helt kan bestemme sig for hvad man skal tro på.

Både ja og nej til det økonomiske - jeg er almindelig dødelig, og ser blot en fordel i at den store værdi afskrivning er foretaget når jeg køber uret. Jeg har intet mod at spare 10.000

2500 er interessant, da det (undskyld formuleringen) er Omega's første skridt tilbage til tidligere storhed med deres nye 8500 værker som vel er de første in-house værker i mange år. Desværre har det også betydet at prisen på et PO har fået et gevaldigt hak opad.
Ingen tvivl om jeg også gerne vil have et af de nye, men vil på den anden side også gerne vente og se hvad erfaringen er med det nye værk bliver med tiden.

Så 2500 er ikke en lappe løsning for mig, men bare et skridt på vejen Icon_smil

Efter mit indlæg, har jeg så fået nye oplysninger som gør jeg overvejer ikke at købe uret.

Det viser sig desværre at det er blevet serviceret af en pensioneret urmager (ikke Omega værksted men privat) på trods af det var under fabriks garanti. Her er det så blevet smurt m.v. - sådan bare for en sikkerheds skyld

Og hvis jeg har forstået ret på Co-Axial så er olien der kun for at dæmpe stød og ikke for at smøre, og uret er derfor kun i meget begrænset omfang smurt fra fabrik på Co-Axial delen af værket.
Så en ældre urmager uden forudgående kendskab til Co-Axial er jeg ikke helt sikker på er en fordel for uret, på trods af at ETA værket sikkert er kendt i forvejen.

Så det skal jeg lige tygge lidt på.......
/Anders
Tænk positivt .... det kunne være værre
Svar

Beskeder i denne tråd
2500 Co-Axcial - låser værket ? - af Aies - 14-09-2012, 05:19 PM
Re: 2500 Co-Axcial - låser værket ? - af Geodoc - 14-09-2012, 09:01 PM
Re: 2500 Co-Axcial - låser værket ? - af Aies - 14-09-2012, 09:34 PM
Re: 2500 Co-Axcial - låser værket ? - af OleBent - 19-09-2012, 08:32 PM
Re: 2500 Co-Axcial - låser værket ? - af JJG - 22-09-2012, 11:39 AM
Re: 2500 Co-Axcial - låser værket ? - af Lars - 22-09-2012, 11:53 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)