Forringes eller forbedres et Seiko dykkerurs værdi, ...
Dit spørgsmål er nærmest umuligt at besvare entydigt. Det skyldes, at mange modder ved at anvende et hav af aftermarket (læs: uoriginale) dele, imens de intet gør ved værket, andet en liiiiige at holde det kørende. Andre moddere er mere seriøse, og sørger for både værk og dele - og måske endda originale moddede dele. Andre havner midt imellem, og går "bare" efter det de kan lide, og får så uret lavet derudfra.

Der findes SÅ mange Philli-Seikøer (læs: sminkede lig) derude, at jeg ikke ville turde begive mig i kast med det. Så hellere gå efter et helt originalt eksemplar af uret, eller en senere version (som SKX007/009), hvor det er let at finde dele. En 6309-7290 er ikke så vanskelig at få fingre i, da de fleste helst vil have de store cushion case 6309-ere (7000 og 7010 klokkerne). En pæn velholdt original 6309-7290 burde du kunne finde for 800 DKK - men vær på vagt i forhold til originalitet, og sæt dig godt ind i både modellen og sælger.

Det mest sikre ville nok være, at få fat i en 007/009, og så modde en af dem. De kan landes for samme pris som ovenstående i nylignende brugt stand, og der findes rigtig mange gode dele at modde disse klokker med.

Vær opmærksom på, at du kun kan modde visse automatics med ditto - det går altså ikke med quartz visere på automatic klokker Icon_e_wink

Hvis du vil i kast med original vintage Seiko, så kan jeg anbefale de mange "how to buy" guides, som kan findes på Thewatchsite og WUS ved at søge på Google (how to buy seiko 6309/6105/62mas osv.). "Vores egen" Harry her fra forum, har lavet flere gode guides, så med artikler fra ham er du i gode hænder Icon_e_wink Lige en Icon_cool herfra til Harry - han er super good guy Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Forringes eller forbedres et Seiko dykkerurs værdi, ... - af Joepete_phpbb3_import15783 - 31-08-2012, 06:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)