24-08-2012, 11:03 AM
bjoernbertelsen Skrev:Du har muligvis ret, tror dog at vores opfattelse af hvad almindelige menneskers primære købsmotiv er afhænger af vores egen opfattelse af hvad almindelige mennesker er, som jo nok er baseret på vores omgangskreds og hvem vi kender, aldersgrupper osv. osv.Du har ret. Alt for mange kloger sig på andres meninger & betragtninger – måske specielt entusiaster, der med
Urproducenterne har nok nogle undersøgelser som giver et bedre, mere objektivt, bud på hvad folk har af købsmotiver.
himmelråbende uvidenhed ofte fremstår særdels unuanceret ........ mildest talt!
Hvis man, som nævnt i indlægget ovenover, filtrerer metroseksuelle mænd & ur- entusiaster fra, så står man
(for nemheds skyld & meget forenklet) tilbage med en stor grå masse af almindelige mennesker. Jeg påstår
stadig, at langt den overvejende del af denne store grå masse, blot køber et ur for at se hvad klokken er!
En ganske udbredt stereotyp opfattelse mht. Rolex er, at man får utallige henvendelser fra folk, der eksempelvis
spørger til urets ægthed, pris etc. Jeg har haft 23 Rolex klokker, og aldrig nogensinde fået én eneste kommentar
eller henvendelse pga. det ur jeg havde på. Tankevækkende!
bjoernbertelsen Skrev:Hehe hvorfor er det godt at folk tror at Rolex er bedst?
Den store uvidende pøbel tager sjældent så meget fejl ;-}
I forhold til pris vs. kvalitet, servicevenlighed/tilgængelighed, hverdagsduelighed, holdbar/robusthed & gensalgsværdi
er der ingen der kommer bare i nærheden af Rolex.
Glædeligt at så mange almindelige mennesker er klar over dette
Cheers, Jesper