Sea Horse
Jeg ved ikke så meget om vintage ure, så du får mig ikke til at kaste mig ud i en kategorisk fremhævning af det ene mærke/værk vs. det andet. Hver producent har nok sine plusser og minusser ligesom de også vil have forskellige tilhængerskarer osv. Generelt, så er nogle af Omegas vintage værker dog rigtig god værdi for pengene, og jeg har da flere gange hørt, at særligt cal. 56X værkerne er noget særligt. Prøv at søge på indlæg omkring emnet øverst i højre hjørne - så finder du nok en masse relevant info Icon_e_smile

Jeg er selv super glad for Seiko, og i et historisk lys er Seiko jo nok årsagen til, at schweizerne gjorde COSC certificeringen til et schweizisk anliggende (en påstand, jeg ved det Icon_razz ). Seiko producerede simpelthen i et par år nogle rigtig gode og præcise værker, som kunne konkurrere med de noget dyrere og horologisk finere schweiziske værker, på trods af at være mere "simple" i opbygningen. Du vil således kunne finde folk, som sværger til det ene mærke ligesom du også kan finde folk, som sværger til det andet. Omega har dog på vintage siden en stor fordel i forhold til f.eks. Seiko, synes jeg, og det er, at de er noget lettere at få reserveldele til end Seikos vintage modeller.

Priserne på de forskellige modeller afhænger meget af stand, tilbehør, historie og andre ting, så jeg kan ikke sige andet end det generelle til dig: hellere købe for lidt ekstra penge fra en forhandler, som er 100% good guy, hvor uret er i orden, end at få et ur hjem, som er usikkert omkring service osv. Det ville i hvert fald være mit udgangspunkt, i fald jeg skulle igang med vintage - uanset producent Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Sea Horse - af Pierrot - 15-08-2012, 11:13 AM
Re: Sea Horse - af Joepete_phpbb3_import15783 - 15-08-2012, 11:59 AM
Re: Sea Horse - af Pierrot - 16-08-2012, 04:37 PM
Re: Sea Horse - af Joepete_phpbb3_import15783 - 16-08-2012, 07:02 PM
Re: Sea Horse - af Pierrot - 20-08-2012, 09:48 PM
Re: Sea Horse - af Joepete_phpbb3_import15783 - 20-08-2012, 10:02 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)