14-08-2012, 06:52 PM
Janus2312 Skrev:Jo told og skat kan godt være lidt tunge....Jeg havde købt et Omega i USA, og fulgte spændt "track & trace".... Det gik hurtigt og glat indtil Kastrup Lufthavn. Efter ca 3 uger modtog jeg et brev med overskriften:" Vedr. Ur mrk. Omega"
Jeg blev så bedt om, inden 14 dage (ellers ville uret blive returneret til afsender!!!) at oplyse:
1 urets mærke (?!?!?!)
2 RQL (eller en anden mig ubekendt forkortelse) - koden
Gode dyr var rådne, så jeg ringede til den navngivne sagsbehandler i told- og Skat, for at høre hvad de krævede af mig? Jaaah, det var så ikke noget den venlige dame vidste noget om, for nu var det jo sådan en slags automatiseret brev, så hvad det betød, kunne hun jo ikke liiiige svare på! Jeg blev gram i hu, og bad om at tale med hendes foresatte.... Også det var et venligt enneske, og heller ikke han kunne fortælle hvad det betød, så han mente at jeg bare skulle lade som ingenting, så ville der sikkert ikke ske noget ved det....! Nå, jeg meddelte dem så, pr brev, at det omtalte ur af mærket Omega, ganske rigtigt var af mærket Omega....
Efter ca 3 uger modtog jeg så et brev fra deres kontor for mærkevareforfalskning, om at de ville sende uret til general-agenten for Omega i Skandinavien, det var vistnok i Stockholm...
Efter yderligere ca 8 uger fik jeg mit ur med posten, sammen med en sædvanlig opkrævning af told og moms, men også et fint lille brev fra general-agenten om, at de havde renset værket og skiftet pakning mm. Så mit lille eventyr endte rigtigt godt!
Ps I told- og Skat fortalte de mig, at man skal være endog meget forsigtig med at indføre et ur med f.eks. Kroko- eller alligatorrem, da disse disse dyr er på listen over truede dyrearter. Og det vil så kræve et særskilt certifikat for remmen, for at indføre uret. Told- og Skat sender hele pakken retur, og man risikerer som modtager en bøde for at forsøge at smugle kontrabande ind i landet.....
Det var dog helt uhyrligt?! Jeg var godt nok blevet knotten hvis de havde ladet der gå så lang tid! Jeg Hvorfor skulle den til deres kontor for varemærke forfalskning?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)