En cykelrytters bekendelser.
#1
Det var i det herrens år 2005, at undertegnet var på sin første udlandsferie - målet var Kreta.
Det var også dette år, Jeg blev et offer for et typisk græsk turistfænomen, nemlig den totale facination af Festina.

Allerede på andendagen så jeg URET jeg bare måtte eje. Det var et 42mm stort rødt Le Tour de France limited edition 2005, med et, ifølge sælgeren, utroligt præsist og forfinet quartz urværk, med både chronograf og alarm. Jeg var helt og aldeles solgt, og efter mere end en uges plageri og utilstædelig opførsel, fik jeg endelig lov til at bruge mine lommepenge på dette pragt eksempel af urenes Rolls Royce (lånte den sidste 50'er af konen)

Overfor kollagerne fremførte jeg, med klippefast stemme, at historien og designet var fuldt på højde med Rolex og andre af de dyrere ure. Det fortalte jo netop historien om cykelsporten, som er uløseligt sammenkoblet med Festina - skandaler eller ej!!

Jeg har gået med dette klassiske Dykkerur!! lige siden. Jeg er faktisk blevet spurgt, mange gange, om det var et Rolex, og hver gang har jeg, lettere fornærmet, fortalt at det aldeles ikke var et Rolex. Hvorefter jeg har udbredt mig om urets historie og sammenhængen mellem Festina og cykelsport.

Jeg fik så fornyet min urinteresse sidste år, da jeg så et interview med Martin Torgaard (stifteren af Jubii)
Han var nemlig ursamler. Jeg syntes, at det var så facinerende, at jeg besluttede selv at blive ursamler.

Det skulle vise sig, at jeg blev rystet så voldsomt i min grundvold, at det senere fik katastrofale konsekvenser for både mig og min pengepung.

Det første chock fik jeg, da jeg søgte efter ældrere limited edition versioner af Festina - man fik smidt dem i nakken!! folk ville, af uransalige grunde, af med disse klassiske ur ikoner. Jeg forstod ingenting. Her gik jeg og troede, at jeg havde gjort en helt fantastisk handel med mit Festina.

Men det skulle blive endnu værre. Jeg stødte helt tilfældigt på denne side, Og her blev"billige"mærker som netop mit elskede Festina hånet. Det var næsten nok til at jeg forlod siden.

Heldigvis blev jeg. Faktisk alt for meget, for det sidste år har jeg suget viden fra jer, konen mener alt for meget.
Jeg har også stillet spørgsmål og fået gode og brugbare svar - tak. Så er det nu, at pengepungen kommer ind i historien, for jeg var i Herning igår og efter MEGET lang betænkningstid, langt mere plageri, overarbejde, slid i kulminen og lefflen for svigerfar, købte jeg denne kasse med et stk. herligt indhold.
İmage

og dette blev så mit nye ur
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Dette ur er måske ikke mit sidste luksusur, men det er det første, og helt sikkert en keeper.
Jeg er helt på det rene med, at der helt sikkert er flere der synes at det "er for meget" end der er folk, der hylder det som det ypperste Rolex har lavet.

Men for mig er det smukt, utrolig lækkert at have på, fedt at det så ekstrem udført med så ekstreme krav, pålideligt og hammerende robust. For mig er der en helt utrolig feel goood fornemelse, når jeg tager det på.

For første gang kan jeg sætte mig ind i de følelser, min kone måtte have haft, da jeg sagde ja til hende frieri.

Jesper
Svar


Beskeder i denne tråd
En cykelrytters bekendelser. - af lavall - 12-08-2012, 10:22 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af alsendk - 12-08-2012, 11:14 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af lavall - 12-08-2012, 11:47 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af Slettegaard - 13-08-2012, 02:13 AM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af Len - 13-08-2012, 08:49 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af Morten G. - 13-08-2012, 09:39 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af Lasseb - 14-08-2012, 08:33 AM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af willy - 14-08-2012, 06:41 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af Andreas TW - 14-08-2012, 10:48 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af Stinger - 15-08-2012, 06:53 PM
Re: En cykelrytters bekendelser. - af lavall - 15-08-2012, 06:59 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)