04-02-2013, 09:01 PM
Jeg kender ikke sagen mod Preben Randløv i detaljer og hvor lemfældig han har været i sin omgang med varer. Men det er generelt svært at sikre sig mod hælervarer. Man kan selvfølgelig handle i god tro, som de fleste af os forsøger på, men får jeg en henvendelse ang. et ur, er det stort set umuligt at sikre sig det ikke er hælervarer. Hvis sælger virker ok og prisen eller ikke antyder der er ugler i mosen, kan jeg ikke gøre andet end at købe. Og hvornår er en handel for god til at være sandt? Jeg har gjort handler som var for gode til at være sandt, men hvor det var sandt, og skulle jeg afstå fra dem pga. mistænksomhed? Er man alt for paranoid kan man simpelthen ikke handle med ure, for så ville der gå alt for meget tid med detektiv arbejde.
De gange hvor jeg får tilbudt noget relativt nyt uden tilbehør til en god pris får jeg altid dokumentation (pas/kørekort) kopi på sælger samt gemmer korrespondancen som bevisbyrde at jeg har handlet i god tro. Politiets database har jeg ikke erfaring med men har hørt meget negativt, og derfor nærmest opgivet at bruge den løsning.
/Mads
De gange hvor jeg får tilbudt noget relativt nyt uden tilbehør til en god pris får jeg altid dokumentation (pas/kørekort) kopi på sælger samt gemmer korrespondancen som bevisbyrde at jeg har handlet i god tro. Politiets database har jeg ikke erfaring med men har hørt meget negativt, og derfor nærmest opgivet at bruge den løsning.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)