Supplement af Orient "Mako" mens man venter på SKX007?
Hej Bjørn

Den Seiko, som du viser øverst i din tråd, er en SKX171 med 007 lynette - blot så du ikke forventer, at det er klokken, som du får hjem Icon_e_wink Med mindre, du altså har bestilt uret i lige nøjagtig dén version, som du viser? (Jeg har altid været meget begejstret for 171 skiven, da den har indrammede markeringer og sort dag/dato baggrund. Kombineret med 007 lynetten giver det lige et æstetisk løft opad ifht den gængse 007, efter min mening Icon_cool )

Jeg kan godt forstå, at du er fristet af en af Orient modellerne, Bjørn. Og selv om jeg altid plejer at sige til folk, at de bare skal springe ud i tingene, så vil jeg alligevel råde dig til at holde lidt igen her. Det vil jeg, fordi begge de modeller, som du kigger på fra både Seiko og Orient, kan betegnes som værende entry level. De er naturligvis i orden og velbyggede, men de hører stadig til i entry level diver segmentet hos de respektive producenter. Jeg ville i stedet vente på 007´eren, og så spare sammen til en diver i et lidt andet segment, så du også får prøvet dette. Er økonomien ikke til det for nuværende, så ville jeg anbefale at købe en af Mako modellerne, da de er både billige, og til at sælge igen. Specielt i Tyskland er der mange, som køber og sælger Orient klokker i nylignende brugt stand.

Hvad angår argumenter for at købe, så nærmer vi os jo snart tiden, hvor vi skal betale penge for at have penge stående i banken. Og så ER det da sjovere, at have et dejligt ur om armen, end at kaste penge efter bankerne, efter min mening Icon_razz

P.S.: Måske ved du det allerede, men blot for en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at de to Mako´er har vidt forskellige størrelser, og at lumen på den "almindelige" Mako er meget kraftigere end på Mako XL - blot hvis det skulle betyde noget for dig Icon_e_wink Personligt kan jeg bedst lide størrelsen på Mako XL, men viser designet og lumen synes jeg bedst om på den "almindelige" Mako Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Supplement af Orient "Mako" mens man venter på SKX007? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 26-07-2012, 02:53 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)