Grand Seiko forhandlere i DK?
Søder Skrev:
hannover_dk Skrev:
Lars Skrev:Willy det skal du såmen ikke give forhandlerne skylden for, de rejsende hos grossisten kender dem knap. Hvordan vil du så have forhandlerne skal kunne kende dem, de bruger nok ikke lige så meget tid på at fise rundt på nettet som nogle af kunderne gør,

Jeg har det så som Willy - undrer mig stadigt. At grossisten ikke kender dem - er i sig selv dybt mystisk, men jo ikke forhandlernes eneste kanal til information.
Hvis jeg var urforhandler - og Seiko forhandler - ville jeg bruge tid på nettet til at vide meget om "mit" mærke - i alle fald rigeligt nok til at kunne forklare kunden, at Grand Seiko og MM er umulige at skaffe i Danmark, og at Anata serien vel så er næste skridt

Jeg vil fastholde, at forhandlere godt må ha så meget intiativ, og også gerne må ha et vist teknisk vidensniveau (ikke urmager ekspert bag disken, man basis + et basis kendskab også til større urmærker de ikke nødvendigvis selv forhandler. Det er aldrig smart hvis en kunde ved meget mere end en forhandler, så vinder internettet næsten uden kamp Icon_e_smile
vh

Jeg må indrømme, at jeg synes at "kritikken" er helt ved siden af.
Mange butikker fører vel cirka 10 forskellige urbrands + det samme eller mere med smykker. Det er jo umuligt at kunne være helt konkret på hvert eneste produkt i et produktsortiment, og når det endvidere omhandler et produkt, som ikke er i sortimentet og ikke kommer det, hvorfor så overhovedet bekymre sig om det? Alt andet lige, skal man da kunne servicere kunden ud fra det sortiment man har.

Hvad angår grunden til at det ikke forhandles i Danmark. Så tror jeg simpelthen at markedet er alt for småt, og den almene danske forbruger foretrækker andre dyrere mærker, end et Seiko, som vel i folkemunde er kendt som et godt ur til prisen på 2500,-. I øvrigt, så er den danske Seiko agent mig bekendt den største distributør af ure på det danske marked.

+1

Vi har ca 16-18 forskellige mærker der hvor jeg er + smykker og andet sjov. Det er jo fuldstændig ude i hampen, at jeg også skal kunne forklar om et ur jeg aldrig nogen sinde kommer til at se eller sælge. For ur-nørder som sidder derhjemme og googler og søger på 1-2 modeller som de lige synes er spændende, altså jeg kommer aldrig til at vide så meget og de 1500 ure vi har i butikken. Der kommer hele tiden nye ure til og endnu flere jeg aldrig kommer til at se. Jeg tolker det som om i tror vi er omvandrende google maskiner, det er vi altså ikke. I er så utrolige få ur-nørder i forhold til ikke ur-nørder og ikke ur-nørden er lige glad med f.eks grand seiko. de ser og høre om de ure vi har. Jeg begynder sgu da ikke og prøve og sælge et ur til ham, jeg aldrig har set eller overhoved ikke kan skaffe til kunden.
Jeg elsker ure og endnu mere at reparer dem. Men jeg har altså også et liv uden for arbejdet. jeg kan ikke sidde på nette hele tiden, for at få info om alle ur historien i hele verden og det vil jeg heller ikke. Min service overfor kunden i butikken, bliver ikke dårligere af den grund!
Svar

Beskeder i denne tråd
Grand Seiko forhandlere i DK? - af feilersen - 12-07-2012, 12:39 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af khbk - 12-07-2012, 12:48 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af willy - 12-07-2012, 02:49 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af Søder - 12-07-2012, 08:27 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af willy - 12-07-2012, 09:15 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af Lars - 12-07-2012, 10:20 PM
" - af hannover_dk - 12-07-2012, 10:57 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af TioMalo - 13-07-2012, 07:37 AM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af willy - 13-07-2012, 03:44 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af Bjarne - 15-07-2012, 09:38 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af feilersen - 15-07-2012, 09:41 PM
Re: " - af Søder - 15-07-2012, 10:01 PM
Re: " - af Isbjørn - 16-07-2012, 12:02 AM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af watchfreak - 16-07-2012, 06:22 AM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af baun - 16-07-2012, 08:33 AM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af khbk - 16-07-2012, 08:54 AM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af willy - 16-07-2012, 04:35 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af Søder - 16-07-2012, 07:54 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af willy - 16-07-2012, 08:05 PM
Re: Grand Seiko forhandlere i DK? - af Isbjørn - 16-07-2012, 08:12 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)