04-02-2013, 05:09 PM
TC Skrev:Så hvor mange af delene til urene der bliver produceret i hånden, er på et minimum?Delene overordnet er jo alle maskineprodukter - stansede pressede drejede osv. De billigste værker samles vel så efter megen lille efterbehandling - herunder hører sikkert 2824 i standard versionen - dog bliver tingene vil lige set lidt efter - men så har 2824 jo flere kvaliterer via elabore - som får lidt bedre dele og lidt mere håndfinish til elabore cosc. I standard base 2824 tror jeg ikke man kan tale om en eneste del der er produceret i hånden som sådan - men store dele af samlingen er lavet med hånd. Jeg tror heller ikke at dele i en alm. Rolex eller Omegaer lavet helt fra bunden i hånden, men derimod er der givet håndarbejde involveret i at sikre finish og kvalitet og i samling.
Synes ellers det er det modsatte producenterne giver udtryk for i deres reklamer, men alt andet ville jo også være utaktisk![]()
Men er der nogle der kan sige noget om, præcist hvor meget på f.eks. et Sub eller Seamaster der er lavet i hånden?
Går du over over Patek i den helt anden boldgade, så bliver hver enkelt del hånd-efterbearbejdet - blåning af skruer foregår efter den gamle metode, visere belægges i hånden. Naturligvis sidder de næppe med vaskeskind på hver en skrue, men generelt finisheres alle dele i rent håndarbejde på et ur i den klasse - og alt samles i hånden og testes - og testes.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)