DR dokumentar om ure :)
TC Skrev:Så hvor mange af delene til urene der bliver produceret i hånden, er på et minimum?
Synes ellers det er det modsatte producenterne giver udtryk for i deres reklamer, men alt andet ville jo også være utaktisk Icon_e_wink
Men er der nogle der kan sige noget om, præcist hvor meget på f.eks. et Sub eller Seamaster der er lavet i hånden?
Delene overordnet er jo alle maskineprodukter - stansede pressede drejede osv. De billigste værker samles vel så efter megen lille efterbehandling - herunder hører sikkert 2824 i standard versionen - dog bliver tingene vil lige set lidt efter - men så har 2824 jo flere kvaliterer via elabore - som får lidt bedre dele og lidt mere håndfinish til elabore cosc. I standard base 2824 tror jeg ikke man kan tale om en eneste del der er produceret i hånden som sådan - men store dele af samlingen er lavet med hånd. Jeg tror heller ikke at dele i en alm. Rolex eller Omegaer lavet helt fra bunden i hånden, men derimod er der givet håndarbejde involveret i at sikre finish og kvalitet og i samling.
Går du over over Patek i den helt anden boldgade, så bliver hver enkelt del hånd-efterbearbejdet - blåning af skruer foregår efter den gamle metode, visere belægges i hånden. Naturligvis sidder de næppe med vaskeskind på hver en skrue, men generelt finisheres alle dele i rent håndarbejde på et ur i den klasse - og alt samles i hånden og testes - og testes.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
DR dokumentar om ure :) - af Vindahl - 31-01-2013, 11:23 PM
Re: DR dokumentar om ure :) - af Amehlbye - 31-01-2013, 11:37 PM
Re: DR dokumentar om ure :) - af TC - 01-02-2013, 12:31 PM
Re: DR dokumentar om ure :) - af RyanBK - 01-02-2013, 02:01 PM
Re: DR dokumentar om ure :) - af Vindahl - 03-02-2013, 01:17 AM
Re: DR dokumentar om ure :) - af Stensbjerg - 03-02-2013, 09:43 AM
Re: DR dokumentar om ure :) - af hannover_dk - 03-02-2013, 01:49 PM
Re: DR dokumentar om ure :) - af TC - 04-02-2013, 01:49 PM
Re: DR dokumentar om ure :) - af hannover_dk - 04-02-2013, 05:09 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)