26-06-2012, 03:59 PM
Joepete Skrev:Så er vi tilbage ved Seamaster Pro serien med cal. 1120. Nogle vil hævde, at værket "bare" er et ETA 2892 værk, men serien har dog igennem mere end 15 år vist sig som værende en både robust og meget lidet servicerkævende "performer". Yderst positive elementer, set som helhed, synes jeg.
Jeg har aldrig ejet et Omega mad Co-axial - men flere med cal 1120, som jeg regner som et pæn og nydelig værk, som er udemærket finicheret af Omege.
Det er noget tid siden jeg har læst om hvad det er Omega gjorde for at forbedre ETA værket, men jeg mener at det var såvel kosmetisk som materialevalg til visse vigtige dele. Dem jeg har ejet, har altid været pålidelige og præcise. Jeg mener grundlæggende ikke man skal gøre så meget mere ved et værk, der jo grundlæggende er godt og ordentligt.
Skulle jeg idag have et nyt lækkert Omega til pænt brug ville jeg måske prøve at finde et HR med cal 8500 fra 2008. Det kunne tiltale mig at have et fra det år de kom på markedet - og det kunne tiltale mig at eje et Omega med cal 8500. Bare for at have det...... og det er vel også grundlæggende derfor jeg har alle de andre... bare for at have dem.
Da jeg skulle købe et beater (hvor kravet var at det var vandtæt til svømning) blev det dette med cal 1120.... prøv at finde noget bedre under 10 K...

vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)