25-06-2012, 01:59 PM
Fætter Højben Skrev:At sammenligne et moderne AP værk med et datejust værk der er +20 år gammelt giver ingen mening. Rolex værket er 100x mere holdbart og kan klare langt mere afstraffelse.
FH
Jeg forstår - og er enig i at et Rolex værk er mere robust end et PP eller AP eller andre "finere" værker.
Men at det skulle have den store betydning for service intervaller forstår jeg måske ikke helt. Hvad afgør serviceintervallet?
valg af smøremidler
hvor præcist de enkelte komponenter er lavet og sat sammen
hvor tæt uret er
materialevalg
vald af "løsninger"
brugen af uret?
og?
Og hvofor skulle et nyt super lækkert luksus værk være mere servicekrævende end et ældre Rolex - eller Omega for den sags skyld?
Jeg ville vel egentlig have troet at det var omvendt. Nemlig at jo finere og mere præcist et værk er lavet jo længere mellem service. Også at man, uden økonomiske hensyn, kan vælge optimale materialer og smøremidler peger vel i den retning eller?
Og lad nu være med at sammenligne med toptunede bilmotorer, hvor man trækker mange flere HK ud af motorene. Værkerne i de fine ure performer jo ikke bedre end alle andre værker.
Jeg må indrømme at jeg er noget skeptisk med den måde de fine mærker trækker penge ud af folk på, men man kan selvfølgelig sige, at når man køber sådan et ur, er man selv ude om det
Måske et par urmagere eller andre kan forklare
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)