25-06-2012, 01:52 PM
Regnestykkets bundlinje afhænger vel af hvor perfektionistisk man er. Kan man nøjes med en AP bands rem, at lynetten er "hullet", der er limet i skruerne, skruet i det af en non-AP-urmager og uret ikke står helt skarpt, kan man erhverve sig et billigt ROO. Service til 10 k inden for 2-4 år er nok uundgåeligt. Dertil er AP værket for fint/skrøbeligt og der er kun én vej nemlig AP SC. At sammenligne AP med Rolex er som at sige Land Rover vs. Bentley, så den er skæv mht. holdbarhed. Skal uret laves ordentligt med de rigtige originale dele kan 5 k langt fra gøre det. Seneste pris på en hornback rem er 7 k. Gummi vel ca. det halve. AP Bands remme tåler ingen sammenligning med de originale desværre. Kan man ikke nøjes med den billige løsning bliver uret for dyrt købt.
Tager jeg mine forhandler briller på er uret ikke noget super køb. Jeg ville ikke tage det ind som det er nu, og skal det være ok og originalt løber der minimum 20 k på det ur desværre, og så hænger handlen næppe super godt sammen. Så hellere købe et pænt og nyserviceret eksemplar og smide lidt flere kr.
/Mads
Tager jeg mine forhandler briller på er uret ikke noget super køb. Jeg ville ikke tage det ind som det er nu, og skal det være ok og originalt løber der minimum 20 k på det ur desværre, og så hænger handlen næppe super godt sammen. Så hellere købe et pænt og nyserviceret eksemplar og smide lidt flere kr.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)