14-06-2012, 10:08 AM
erikj Skrev:Sorry hvis jeg var upræcis i min formulering. Jeg mente sådan set bare det du skriver. Jeg er helt enig i at det ikke er noget større problem at få dele til Rolex cal. 15xx. Det er bare ikke direkte fra Rolex fabrikken, og heller ikke altid så nemt at få ubrugte originale dele.
Mvh Erik
Til gengæld synes jeg det er noget bøvl og skulle ud på ebay ol. for at købe dele til et urværk. Jeg ved ikke hvad dele hedder og hvilke numre de har osv.
Det er ulig lettere at sende uret til en urmager og lade ham skaffe dele og få det lavet.
Jeg havde mega bøvl med at skaffe dele til min kones Rolex - og det endte med at jeg fik det fra U.S. - så meget bøvl har jeg ikke haft med et Omega indtil nu. Og jeg spurgte efter hjælp herinde, men det var lidt svært at få "rigtig hjælp" - blot - "kig på ebay"
Folk som dig Tio Malo, som har arbejdet i ure i en menneskealder og har kontakter rundt omkring skal nok klare det, men en privat engangskøber af et Rolex fra 60'erne og som ikke får hjælp hos den lokale Rolex forhandler er ilde stedt. Havde han købt et Omega med cal 1xxx ville det ikke være et problem at få dele og få det lavet - heller ikke hvis det havde haft 5xx serien.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)