Do they think we are idiots ? Or do they know we are ?
#22
hannover_dk Skrev:
KlausM Skrev:Jeg kan sagtens finde eksempelvis et GP som brugt koster det halve af et Omega eller Rolex men det siger vel mere om GP og en direkte sammenligning giver ikke mening i min bog. Siden hvornår er AP et better made ur? Hvad måler du kvalitet på? Finish, holdbarhed, materialevalg?


Mvh
Klaus
Ja det er jo ganske meget samme debat jeg havde med Willy. De konstante ønsker om at sammenligne , ofte for at vise at dette eller hint er meget bedre end xxxx som så må være skidt
Ret sjældent holder det. Selv i yderligheder, et Patek mod et Certina. Patek er laaaangt bedre, men hvordan bedre? Er det meget mere præcist, er det billigt at servicere, holder det meget bedre?.
Jeg ved godt det er langt finere forarbejdet, langt finere detaljer og løsninger, men kun at sammenligne som "bedre" selv med enklere sammenligninger IWC mod Omega, giver ikke mening, der er for mange parametre ofte, ganske som du nævner her Klaus

Det er fint at vælge IWC eller andet, fordi det har så fint polere dele i værket og super lænke, men ofte overflødigt at blande andre ure ind

Hvad Rolex angår er det i forvejen for dyrt hvis formålet er at kunne se hvad klokken er, men både i brugtpris og brand value er det nok ganske så ok, og vil overleve prisstigningen, uden køberne er blevet større fjolser af det Icon_e_biggrin
Its a good job watch brands do not think like that . Or do you really believe all brands make their watches in the same way Icon_e_smile I would suggest you read other Bloggs like Time Zone , Watchseek , Hoodinki etc etc . Of course it is ok to compare brands . Your ideas go against watch critics like Carlos Perez - Walt Oddets etc etc . Sorry John i just cannot take what you have just said in a serious way . The watchmakers craft has always been to try to improve the mechanical wristwatch . And i am sure most people would give me right , that how the hell would you or anyone else know what they were buying . Unless there were critical reviews of watches and comparisons . You do not like it i know that . But you are going to have to live with it . Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Do they think we are idiots ? Or do they know we are ? - af willy - 03-06-2012, 04:39 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)