Førstegangskøber!
Velkommen til!!

Helt firkantet kan man sige at Rolex er det sikre valg, næsten uanset hvad du vælger.

Der kommer en ny version af Sub No Date senere på året. Den har fået ny kasse, skive, lynette og lænke/lås. Teknisk kan man sige at den er noget anderledes end sin forgænger - På godt og ondt. Sub Date kom i en ny version i 2010 mener jeg det var. Den har de samme features som den kommende Sub uden dato....
Purister vil nok sværge til de "gamle"modeller - Jeg er selv en af dem. Det har for mig noget at gøre med dimensionerne på den nye kasse, og især hornene som er blevet noget federe. Selve uret har sådan set den samme diameter, den har bare spist godt Icon_smil. Jeg bryder mig ikke om det "chunky" look urene har fået. Derudover har de nye modeller fået keramisk krans som gør den meget "bling". Den er meget blank at se på og koster i øvrigt kassen hvis du balrer den. Keramik er et såkaldt skørt materiale. Det er meget ridsefast, men desværre ikke så stødsikkert. Taber du det på gulvet risikerer du (udover buler i uret) at kransen splintrer....
På de gamle modeller er der tale om et indlæg i aluminimum som koster ca 500 kr at skifte og som måske ikke er så ridsefast, men som tilgengæld får lidt karakter når man bruger det og det får de første små ridser.
Lænken er forbedret en del og låsen er et kapitel for sig. Det fåes vidst ikke ret meget bedre i dag. De gamle lænker føles ikke helt så lækre, omend de kan holde til det meste.

Om man vil ha med eller uden dato handler nok i høj grad for de fleste om hvorvidt man kan leve med cyclopsen over datohjulet. Jeg kan personligt ikke og har af samme grund valgt den gamle model Sea-Dweller som har dato, men ingen Cyclops.....

Der kan godt være penge at spare på at finde uret i udlandet - Og jeg vil nok råde dig til at gøre det nu her. Rolex priserne stiger i dag med 10%, og dette vil også slå igennem på brugtmarkedet. Så det er nok med at hugge til nu her.

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej.

/Morten
Svar

Beskeder i denne tråd
Førstegangskøber! - af Laustsen - 01-06-2012, 11:01 AM
Re: Førstegangskøber! - af jkjaers - 01-06-2012, 01:14 PM
Re: Førstegangskøber! - af MortenKN - 01-06-2012, 03:31 PM
Re: Førstegangskøber! - af TioMalo - 01-06-2012, 04:55 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)