19-05-2012, 09:21 AM
ths80 Skrev:Nu vi er ved snakken om papirer og boxe... Så undre det mig lidt at gamle garanti / certifikat papirer kan sælges for mindre formuer.. Kan da godt se at det er meget fedt at have et komplet sæt hvis man er samler.. Men så igen hvor fedt er det hvis serienr i certifikat / garanti papir ikke matcher serienr i uret ? Eller det er måske lige meget om serie numrene matcher bare alle papirer er der..
Nej det er helt afgørende at det matcher, men måske er visse papirer så sjældne at de har værdi i sig selv - og de viser jo i hvert fald hvilke papirer der burde være til et bestemt ur/model fra et bestemt år så i em samling kan det være illustrativt.
Jeg har en hel kasse med tags, certifikater osv. som jeg kan bruge i udstillingen, hvis jeg gider..... og havde lidt mere plads.
Og som altid Rolex er lidt værre eller bedre om man vil end fx. Omega. En Omega Constellation box fra 60'erne med yder og inderbox koster typisk 1000 - 1500 kr men en tilsvarende Rolex fra 80'erne gav jeg 2000 kr for. Den til venstre med Oyster uret....

vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)