Jeg må vist eje et Rolex Red Sub...
#1
Over de seneste måneder har jeg fået mere og mere lyst til at eje et Rolex Red Sub. Så nu har jeg sat den vilde jagt ind på denne klassiker. Tror jeg nok..
Det er ellers ikke fordi, jeg har tidligere har interesseret mig særligt meget for ure.
Godt nok købte jeg tilbage i 1998 et Omega Speedmaster Prof. under en ferie i Portugal, fordi jeg blev glad, da vores første barn gav de første spark i mors mave.
Det var min første klassiker – vidste det vist bare ikke..
Der gik 12-13 år. Fedt ur, tænkte jeg alle årene, uden dog at besidde nogen større ur-interesse.
Men for godt et år siden, arvede jeg så min afdøde farfars Omega Memomatic fra 1970. Skønt ur, som han havde købt fra nyt – et ur, jeg nu stort set bruger hver dag og er meget glad for. Nogen klassiker er det måske ikke, hvad ved jeg. Men jeg er vild med det. Fordi det har været farfars.
Det ur fik mig til at støde på dette forum, da jeg skulle have hjælp til at finde frem en original rem.
Stor hjælpsomhed herinde, siden har jeg stort set været siden hver dag været her og har kigget lidt på denne forunderlige verden.
Og nu har jeg så fået øje på de gamle Rolex Red Subs – noget jeg indtil for kort tid siden ikke anede eksisterede…
Jeg har haft et godt øje til et hos Timetowatch, men det smuttede, inden jeg fik mig taget sammen.
Men nu går jagten altså på et andet…
Det bliver et ur til daglig brug. Det SKAL have godt med patina. Man må godt se det er et 1960-70 ur, som har været brugt. Hos mig kommer det også til at sidde på armen. Ikke noget med at ligge i en bank-boks.
Pyt værre med boks og papirer, bare jeg er sikker på, det er originalt….
Og nu årsagen til min lange historie: Er der mon en eller anden af Jer ur-nørder, som ved, hvor jeg støver sådan noget op?
Jeg er kigget på salgssiderne på Vintageure, Dreamwatch, Timetowatch osv. Synes ikke rigtig der er noget nu, hvor Mads har solgt sit…
Jeg er som nævnt til noget med godt med patina. Kan man mon købe noget fornuftigt til omkring 50.000 kr. eller skal jeg dykke længere ned i muldvarpen?
PS: Jeg tør ikke ebay og dba, det er min ur-viden alt for begrænset til.

Tak fordi I gad læse med så langt Icon_e_biggrin

mvh
Lasse
Svar


Beskeder i denne tråd
Jeg må vist eje et Rolex Red Sub... - af Lasse Damsgaard - 14-05-2012, 12:23 AM
" - af hannover_dk - 14-05-2012, 01:00 AM
Re: Jeg må vist eje et Rolex Red Sub... - af Len - 15-05-2012, 11:17 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)